Technické muzeum v Brně - historické snímky

Tabulka: Sbirky     Záznamy 1 - 20 z 1488     
Řazení: Rada vzestupně, PorC vzestupně



Zobrazení všech záznamů
 SprávceInventární čísloPředmětTémaNázevPopisDatum vznikuRok odRok doMateriálBarvaPovrchAdjustaceOrientaceÚzemíLokalita
 
6BT20.30 1negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 30 Velké Opatovice - Borotín. Velké Opatovice (okres Blansko): pohled na dokončené těleso dálnice ve směru od Velkých Opatovic k jihu. Na podkladové pískové vrstvy měla být položena dvouvrstvá cementobetonová vozovka, kotvená ocelovými prvky. Vpravo stavební dvůr firmy Hermann Milke, která tento úsek stavěla, vlevo montovaná vilka hlavního stavbyvedoucího ing. Josefa Freytaga. Podél staveniště vede telefonní a elektrické vedení. Na původní obálce nápis RAB 35, na negativu číslo 38.194019401940skloCLNSČeská republikaVelké Opatovice 20.30-0001.jpg
6BT20.30 2negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič ze severozápadu na jihovýchod, stavba dálnice v pozadí. Tento úsek stavěla firma Carl Rose z Berlína. Na původní obálce nápis RAB 38, na negativu čílo 32. Negativ mírně poškozen - bílá místa v emulzi u horního okraje a u obou boků (stopy po uchycení negativu?).194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0002.jpg
6BT20.30 3negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič z jihovýchodu na severozápad. Vpravo obec Bačov a kanceláře vedení firmy Carl Rose z Berlína, která tento úsek dálnice stavěla. Na původní obálce nápis RAB 32, na negativu číslo 32.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0003.jpg
6BT20.30 4negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Celkový pohled na stavbu dálnice z jihovýchodu na severozápad, vlevo zemní práce, vpravo stavba mostu přes potok Semič (event. Č. mostu Bw 1023a) a rozsáhlé stavební zázemí. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB Autobahn 25, na negativu číslo 25 a AGFA.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0004.jpg
6BT20.30 5negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled údolím potoka Semič od západu na východ, vpředu potok se stavidly, stavba dálnice v pozadí. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 40 a datum 20. X. 40, na negativu čílo 40.20.10.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0005.jpg
6BT20.30 6negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled údolím potoka Semič od západu na východ, staveniště dálnice v pozadí. Stavbu na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 37, na negativu číslo 37. Negativ má drobná stříbrná zrcátka na okrajích.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0006.jpg
6BT20.30 7negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Celkový pohled na stavbu dálnice v údolí potoka Semič z východu na západ. Vpravo stavba přeložky silnice z Boskovic do dnešní městskén části Bačov, uprostřed stavba dálničního mostu přes potok Semič(event. Č. mostu Bw 1023a) a vlevo stavba zemního tělesa násypu dálnice. Stavbu na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápisRAB 29, na negativu číslo 29 a značka AGFA.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0007.jpg
6BT20.30 8negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na stavbu dálnice v údolí potoka Semič od východu. Vpravo zemní práce, vlevo stavba mostu přes potok Semič (event. Č. mostu Bw 1023a). Stavbu na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 39 a datum 20/X 40. Na negativu číslo 39 a stříbrná zrcátku u okrajů.20.10.194019401940filmCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0008.jpg
6BT20.30 9negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic).Zemní práce na stavbě dálnice v údolí potoka Semič. Parní lokomotiva značky Borsig přiváží v překlopných vagóncích na budovaný násyp matertiál, který je následně hutněn. K hutnění je používáno motorové rypaldo Menck und Hambrock typ Ma opatřené ocelovou deskou, kterou zvedá až k výložníku a deska po dopadu vlastní vahou hutní materiál pod sebou. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 27, na negativu v rohu rovněž číslo 27 a nápis AGFA. Levý dolní roh negativu odlomen.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0009.jpg
6BT20.30 10negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Snímek ze staveniště dálničního mostu přes ptotk Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a). Východní křídlo mostu je ještě zašalované. V popředí pásový traktor značky Zellmeyer, vrpavo míchačky na beton a parní nákladní autombil Škoda-Sentinel. Stavební práce prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 33, na negativu rovněž tuší číslo 33. Lehká stříbrná zrátka kolem okrajů desky.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0010.jpg
6BT20.30 11negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Šalování východního čela mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a). Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 34, na negativu tuší rovněž číslo 34.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0011.jpg
6BT20.30 12negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na částečně odšalované východní čelo mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a). Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 33, na negativu tuší rovněž číslo 33 a nápis AGFA..194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0012.jpg
6BT20.30 13negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Západní čelo mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a) po odšalování a realizace izolačního asfaltového nátěru. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 41 a datum 20/X 40., Na negativu tuší rovněž číslo 41, v okrajích drobná stříbrná zrcátka.20.10.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0013.jpg
6BT20.30 14negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled železobetonovou konstrukcí dálničního mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a). Dnes touto konstrukcí protéka potok Semič. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 45 a datum 20/X 40, na negativu tuší rovněž číslo 45 a nápis AGFA.20.10.194019401940skloCLNVČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0014.jpg
6BT20.30 15negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Stavba dálničního mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a)., realizace izolačního asfaltového nátěru na železobetonové konstrukci mostu. Za mostem míchačky na beton a v pozadí stavba přeložky silnice z Boskovic do Bačova. Na stavbě přeložky pracuje motorové rypadlo Menck und Hambrock typ Mb,parní lokomotiva, motorová lokomoticva Jung a parní válec ČKD. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 31, na negativu tuší rovněž číslo 45 a nápis AGFA. V levém horním rohu prasklina, kolem okrajů snímku drobná stříbrná zrcátka, na pravém okrasji šmouha (prst?).194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0015.jpg
6BT20.30 16negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Stavba dálničního mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a), realizace izolačního asfaltového nátěru. Potok Semič protéká kolem stavby ještě v původním korytě. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis Autobahn RAB 24, na negativu tuší rovněž číslo 24 a nápis AGFA. Levý horní roh odlomen a poškozen 2 prasklinami.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0016.jpg
6BT20.30 17negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na staveniště dálnice v údolí potoka Semič ze severu na jih k obci Chrudichromy. Stavba dálničního mostu přes potok Semič (event. číslo mostu Bw 1023a), za mostem rozsáhlé zemní práce. Úprava terénu vpravo od dálnice pro plánovoanou stavbu čerpací stanice pohonných hmot, motel a dálniční cestmistrovství. Na původní obálce nápis RAB 32, na negativu tuší rovněž číslo 32.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov 20.30-0017.jpg
6BT20.30 18negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Zemní práce mezi obcemi Bačov (dnes část Boskovic) a Chrudichromy. Vlevo dva parní bagry Menck und Hambrock firmy Carl Rose z Berlína. Celkový pohled do údolí Malé Hané od jihu. Na původní obálce nápis RAB 34 a datum 20/IX 40, na negativu tuší rovněž číslo 34.20.9.194019401940filmCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov a Chrudichromy 20.30-0018.jpg
6BT20.30 19negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Stavba dálnice mezi obcemi Bačov (dnes část Boskovic) a Chrudichromy. Pohled zářezem dálnice na sever do údolí Malé Hané. Nad terénním zářezem dálnice sloupy s telefonníma elektrickým vedením. Sloupy osazeny lampami pro osvětlení staveniště dálnice. Zemní práce jsou téměř dokončeny, v tělese připraveny prohlubně pro budoucí vozovky dálnice. Vlevo probíhají zemní práce v místech plánované čerpací stanice pohonných hmot, motelu a dálničního cestmistrovství. V pozadí motorový válec Zellmeyer a dva parní bagry Menck und Hambrock. Na původní obálce nápis RAB 30, na negativu tuší rovněž číslo 30.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov a Chrudichromy 20.30-0019.jpg
6BT20.30 20negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Dokončené zemní práce mezi obcemi Bačov (dnes část Boskovic) a Chrudichromy. Kolíky vyznačeno plánované budoucí umístění vozovek dálnice. Parní lokomotiva zn. Orenstein und Koppel převáží zeminu na stavbu násypů dálnice v údolí řeky Svitavy. Na prvním vagónku stojí brzdař a pomáhá s brzděním maložených vagonků v klesání. V pozadí táhne druhá parní lokomotiva lokomotiva prázdné vagonky ve stoupání k parním bagrům (viz snímek 20.30-18) Nad terénním zářezem dálnice sloupy s telefonním a elektrickým vedením. Sloupy osazeny lampami pro osvětlení staveniště dálnice. Na původní obálce nápis RAB 26, na negativu tuší rovněž číslo 26 a značka AGFA. U dolního okrajen snímku drobné poškození fotografické emulze..194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice-Bačov a Chrudichromy 20.30-0020.jpg
Označení/odznačení všech záznamů na stránce

Tabulka: Sbirky     Záznamy 1 - 20 z 1488     


O aplikaci