| Správce | Inventární číslo | Předmět | Téma | Název | Popis | Datum vzniku | Rok od | Rok do | Materiál | Barva | Povrch | Adjustace | Orientace | Území | Lokalita | |
|
6BT | 20.30 201 | negativ + pozitiv | Průmyslová výroba - strojírenství - První brněnská | První brněnská strojírenská společnost | Brno - městská část Židenice, ulice Olomoucká 7, parcela 9/10, První brněnská strojírenská společnost - interiér montážní haly. Dle původní obálky č. 76192 a datum 7.9.1943. | 7.9.1943 | 1943 | 1943 | | C | L | N | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 486 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - Ohnheiser | F. Ohnheiser et Sohn, Eisen-Blech-und Metallwarenfabrik, Brno | Brno - Královo Pole, Rostislavovo náměstí, firma F. Ohneiser et Sohn. Velký ventilátor integrovaný s dalším zařízením, které vtláčí nespecifikovaný, pravděpodobně kapalný, produkt do vnitřního prostoru ventilátoru. U zařízení stojí zaměstananec v pracovním overalu. Viz snímek 20.30-487. U pravého okraje snímku číslo 238. | 1918-1939 | 1918 | 1939 | | C | L | N | V | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 272 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - První brněnská | První brněnská strojírenská společnost | Brno - První brněnská strojírenská společnost - kolový mlýn, pohon pomocí řemenice a plochého řemene, mazání již pomocí tlakového oleje. Přefocený pozitiv. Na původní obálce nápis 1. Brněnská 10/13/18. | 1.pol.20.st. | 0 | 0 | | C | L | N | V | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 691 | negativ | Architektura městská | Dům - interiér | Brno? Vstupní vestibul se schodištěm a výtahovou šachtou v blíže neurčeném objektu. Autorem projektu pravděpodobně Otto Eisler. Pohled od vstupních dveří k výtahu. Viz snímek 20.30-690. | 30.léta 20.st | 0 | 0 | | C | L | N | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 886 | negativ | Architektura městská - Brno | Palác Morava | Brno, kompaktní domovní blok Palác Morava na průsečíku Malinovského náměstí - Divadelní ulice - Benešova ulice, postavený v letech 1928-1936 podle projektů Ernsta Wiesnera. Interiér kina, vstupní prostor se schodištěm do promítacího sálu, vpravo vzadu pokladny. Na původním obalu snímku číslo 1439 a nápis Alfa-Kapitol. Bližší popis celé stavby u snímku 20.30-883. | 1940 | 1940 | 1940 | | C | L | N | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 8 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na stavbu dálnice v údolí potoka Semič od východu. Vpravo zemní práce, vlevo stavba mostu přes potok Semič (event. Č. mostu Bw 1023a). Stavbu na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 39 a datum 20/X 40. Na negativu číslo 39 a stříbrná zrcátku u okrajů. | 20.10.1940 | 1940 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 18 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Zemní práce mezi obcemi Bačov (dnes část Boskovic) a Chrudichromy. Vlevo dva parní bagry Menck und Hambrock firmy Carl Rose z Berlína. Celkový pohled do údolí Malé Hané od jihu. Na původní obálce nápis RAB 34 a datum 20/IX 40, na negativu tuší rovněž číslo 34. | 20.9.1940 | 1940 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice-Bačov a Chrudichromy |
|
|
6BT | 20.30 21 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Boskovice-Bačov (dnes část Boskovic). Snímek dělnického ubytovacího tábora (Reichsautobahnlager) Dikelsbühl v nočním osvětlení.Tábor se nacházel u obce Bačov a byli v něm ubytováni dělníci firmy Carl Rose z Berlína.Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl tábor odstraněn. Na původní obálce číslo 7, na negativu tuší rovněž číslo 7. | 1939-1940 | 1939 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice-Bačov |
|
|
6BT | 20.30 24 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Mladkov (dnes část Boskovic). Snímek dělnického ubytovacího tábora (Reichsautobahnlager) Heidelberg. V popředí roh budovy pro úředníky stavebního dozoru a projektanty stavby dálnice. Tábor se nacházel severně od obce Mladkov a byli v něm ubytováni dělníci firmy Carl Rose z Berlína.Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byla budova pro úředníky zbourána, zbytek tábora přestavěn na "převýchovnýý" tábor pro mladistvé delikventy, především ty, kteří utekli z nucených prací v Německu. Po válce sloužil k rekračním účelům - pionýrské tábory, odborářská rekreace apod. Po roce 1990 pustl, měnil majitele a byl vykrádán, v letech 2000 až 2002 postupně zlikvidován. Na původní obálce číslo 6, na negativu tuší rovněž číslo 6. | 1939-1940 | 1939 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice-Mladkov |
|
|
6BT | 20.30 43 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - obec Neudorf v Sudetech (dnes Nová Ves u Kunčiny) - podzemní těžba pískovcových kvádrů pro vnější obložení mostů v úseku dálnice od Krasíkova (okres Ústí nad Orlicí) po Vanovice (okres Blansko) včetně velkých dálničních mostů u Linhartic a v Městečku Trnávce. Těžba probíhala od léta 1939 do května 1942 na katastrech denšních obcí Nová Ves u Kunčiny, Mladějov na Moravě a Dětřichov. Na tomto snímku pohled do šachty s výdřevou a dvěma muži u vozíku na kolejích důlní drážky. Na původní obálce nápis RAB 88 15/I 1942, Unterirdischer Steinbruch bei Neudorf, na negativu tuší rovněž číslo 88. Negativ má u okrajl drobná stříbrná zrcátka. | 15.1.1942 | 1942 | 1942 | film | C | L | N | S | Česká republika | Nová Ves u Kunčiny |
|
|
6BT | 20.30 44 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - obec Neudorf v Sudetech (dnes Nová Ves u Kunčiny) - podzemní těžba pískovcových kvádrů pro vnější obložení mostů v úseku dálnice od Krasíkova (okres Ústí nad Orlicí) po Vanovice (okres Blansko) včetně velkých dálničních mostů u Linhartic a v Městečku Trnávce. Těžba probíhala od léta 1939 do května 1942 na katastrech denšních obcí Nová Ves u Kunčiny, Mladějov na Moravě a Dětřichov. Na tomto snímku pohled do šachty s výdřevou, vozíkem na kolejích důlní drážky a skupinkou mužů se svítilnami. Na původní obálce nápis RAB 91 15/I 1942, Unterirdischer Steinbruch bei Neudorf, na negativu tuší rovněž číslo 91. | 15.1.1942 | 1942 | 1942 | film | C | L | N | S | Česká republika | Nová Ves u Kunčiny |
|
|
6BT | 20.30 45 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - obec Neudorf v Sudetech (dnes Nová Ves u Kunčiny) - podzemní těžba pískovcových kvádrů pro vnější obložení mostů v úseku dálnice od Krasíkova (okres Ústí nad Orlicí) po Vanovice (okres Blansko) včetně velkých dálničních mostů u Linhartic a v Městečku Trnávce. Těžba probíhala od léta 1939 do května 1942 na katastrech denšních obcí Nová Ves u Kunčiny, Mladějov na Moravě a Dětřichov. Na tomto snímku pohled do šachty s výdřevou, vpředu koleje důlní drážky zasypané kameny, vzadu tři muži. Na původní obálce nápis RAB 90 15/I 1942, Unterirdidischer Steinbruch bei Neudorf, na negativu tuší rovněž číslo 90. | 15.1.1942 | 1942 | 1942 | film | C | L | N | V | Česká republika | Nová Ves u Kunčiny |
|
|
6BT | 20.30 46 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - obec Neudorf v Sudetech (dnes Nová Ves u Kunčiny) - podzemní těžba pískovcových kvádrů pro vnější obložení mostů v úseku dálnice od Krasíkova (okres Ústí nad Orlicí) po Vanovice (okres Blansko) včetně velkých dálničních mostů u Linhartic a v Městečku Trnávce. Těžba probíhala od léta 1939 do května 1942 na katastrech denšních obcí Nová Ves u Kunčiny, Mladějov na Moravě a Dětřichov. Na tomto snímku pohled do šachty s výdřevou, kde čtyři muži opracovávají velké kvádry. Na původní obálce nápis RAB 89 15/I 1942, Unterirdidischer Steinbruch bei Neudorf, na negativu tuší rovněž číslo 89. | 15.1.1942 | 1942 | 1942 | film | C | L | N | S | Česká republika | Nová Ves u Kunčiny |
|
|
6BT | 20.30 66 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova tzv. svobodárny pro úředníky Stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové na Lanškrounské ulici (Landskroner Strasse). Budova (dřevěná ?) byla zbourána kolem roku 1950. Umývací kout v jednom z pokojů pro úředníky. Vedle dveří zavěšené keramické umyvadlo se zrcadlem, osvětlením, poličkou a věšákem na ručník. Na zdi vpravo těleso ústředního topení. Na původní obálce nápis kurentem Autobahn Mähr. Trübau a číslo 5, na negativu tuší rovněž číslo 5. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | film | C | L | N | V | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 68 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová), kancelář německého vládního rady pro výstavbu dálnic Ing. H. Lorenze na Adolf Hitler Platz 1 (dnes Náměstí T.G. Masaryka 1). Kancelář byla situována v prvním patře budovy. Ve stejné budově + ve vedlejším domě čp. 3 se nacházelo stavební ředitelství dálnice Vratislav - Brno - Vídeň. V budovách čp. 2,4,6 byly kanceláře BAR (Bauabteilung Reichsautobahn), které řídili výstavbu dálnice v úseku od Městečka Trnávka po Všechovice u Kuřimi. Kancelář má dvě okna překrytá vzorovanými závěsy, mezi okny portrét A. Hitler z profilu, pod portrétem dřevěný stůl s telefonem a dvěma židlemi. Na stěně kolmé k oknům velká nástěnka s plány dálnice v okolí obcí Voděrady, Drnovice a Lysice. Pod nástěnkou u zdi několik židlí a před nimi v rohu u okna betonový vytyčovací blok, na něm květináč. Na původní obálce nápis RAB 48, na negativu tuší rovněž číslo 48. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | film | C | L | N | S | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 69 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - pohled na stavbu dálnice na sever od Žernovníku (okres Blansko). Velké zemní práce v trase dálnice, v dálce stoupání k obci Žernovník. Vpravo lopatové rypadlo značky Menck und Hambrock typ Mb firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha, která stavbu na tomto úseku prováděla. Vlevo překlopné vozíky na přepravu zeminy, v poradí dvě parní lokomobily. Na původní obálce nápis RAB 79 a datum 28.8.1941. | 28.2.1941 | 1941 | 1941 | film | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 85 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Potsdam, který se nacházel mezi obcí Žernovník a městysem Černá Hora. Snímek pořízen z úbočí hory Ještina u Černé Hory v zimě 1939-40. V tomto táboře byli ubytováni dělníci firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Na původní obálce číslo 5, stejně jako tuší na negativu. | 1939-1940 | 1939 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 86 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Potsdam, který se nacházel mezi obcí Žernovník a městysem Černá Hora. Snímek pořízen v zimě 1939-40. Pohled na ubikace v zasněžené krajině. V tomto táboře byli ubytováni dělníci firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Na původní obálce číslo 3, stejně jako tuší na negativu. | 1939-1940 | 1939 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 87 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Potsdam, který se nacházel mezi obcí Žernovník a městysem Černá Hora. Snímek pořízen v zimě 1939-40. Pohled na ubikace v zasněžené krajině, bližší záběr než na snímkku 20.30-86. V tomto táboře byli ubytováni dělníci firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Na původní obálce číslo 4, stejně jako tuší na negativu. | 1939-1940 | 1939 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 102 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 36 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Vierbrückenstein u obce Hluboké (dnes Hluboké Dvory, okres Brno-venkov). Jídelna vybavená dřevěnými stoly a lavicemi a elektrickými lustry. Na oknech závěsy, mezi okny rámy s novinami, na čelní stěně portréty fašistických funkcionářů as Hitlera, hákové kříže. Tábor byl po zastavení stavebních prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce jen číslo XIII, stejně jako tuší na okraji negativu. | 1941 | 1941 | 1941 | film | C | L | N | S | Česká republika | Hluboké Dvory |
|
|
Označení/odznačení všech záznamů na stránce |