| Správce | Inventární číslo | Předmět | Téma | Název | Popis | Datum vzniku | Rok od | Rok do | Materiál | Barva | Povrch | Adjustace | Orientace | Území | Lokalita | |
|
6BT | 20.30 71 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). vpravo motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD2, výr. č. 8906, rok výroby 1938, firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Vlevo pod skrývkou probíhá těžba pískovce a jeho úprava na kvádry pro vnější obložení mostů. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 74 a datum 22.8.1941. | 22.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | O | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 246 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - První brněnská | První brněnská strojírenská společnost | Brno - městská část Židenice, ulice Olomoucká 7, První brněnská strojírenská společnost - stará kotelna (kotelna vagónového oddělení z roku 1928?). | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | O | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 329 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - Královopolská | Královopolská továrna na stroje a vagony | Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - příprava jeřábové dráhy a stavba portálového jeřábu - pohled na tzv. kočku (malý vozíček s vlastním zdvihacím zařízením). Na snímku lepící páskou vyznačen výřez. V levém dolním rohu snímku označení B- 32, na původní obálce KR 32. | 1942-1943 | 1942 | 1943 | sklo | C | L | O | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 330 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - Královopolská | Královopolská továrna na stroje a vagony | Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - příprava jeřábové dráhy a stavba portálového jeřábu. Pohled na jeřábovou kladnici-hák pro 125 t. U háku stojící muž. Na snímku lepící páskou vyznačen výřez. V v pravém horním rohu snímku označení B- 31, na původní obálce text: 1300 Baum. Dvořák. | 1942-1943 | 1942 | 1943 | sklo | C | L | O | V | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 326 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - Královopolská | Královopolská továrna na stroje a vagony | Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - příprava jeřábové dráhy a stavba portálového jeřábu. Pravděpodobně fotografováno za mlhavého počasí. Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - dnešní parcela 4124/1. Pravém dolním rohu snímku označení B-7. Na původní obálce text: Kr 7. | 1942-1943 | 1942 | 1943 | sklo | C | L | O | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 323 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - Královopolská | Královopolská továrna na stroje a vagony | Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - dnešní parcela 4124/1. Budování základů pro jeřábovou dráhu u oddělení tzv. vagónky. V levém dolním rohu snímku číslo D 251, v pravém dolním rohu datum 19.8.1942. Na původní obálce text: BKM D 251. | 19.8.1942 | 1942 | 1942 | sklo | C | L | O | V | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 324 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - Královopolská | Královopolská továrna na stroje a vagony | Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - dnešní parcela 4124/1. Výstavba jeřábové dráhy mezi tzv. vagónkou a strojovnou výbušného motoru, příprava výstavby nové haly. V levém dolním rohu snímku číslo D 261, v ropavém dolním rohu datum 19.8.1942. Na původní obálce text: BKM D 261. | 19.8.1942 | 1942 | 1942 | sklo | C | L | O | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 325 | negativ | Průmyslová výroba - strojírenství - Královopolská | Královopolská továrna na stroje a vagony | Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - dnešní parcela 4124/1. Výstavba jeřábové dráhy u tzv. vagónky. Brno - Křižíkova 68 - Královopolská strojírna - dnešní parcela 4124/1. Levém dolním rohu snímku číslo D 265, v pravém dolním rohu datum 16.10.1942. | 16.10.1942 | 1942 | 1942 | sklo | C | L | O | S | Česká republika | Brno |
|
|
6BT | 20.30 1 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 30 Velké Opatovice - Borotín. Velké Opatovice (okres Blansko): pohled na dokončené těleso dálnice ve směru od Velkých Opatovic k jihu. Na podkladové pískové vrstvy měla být položena dvouvrstvá cementobetonová vozovka, kotvená ocelovými prvky. Vpravo stavební dvůr firmy Hermann Milke, která tento úsek stavěla, vlevo montovaná vilka hlavního stavbyvedoucího ing. Josefa Freytaga. Podél staveniště vede telefonní a elektrické vedení. Na původní obálce nápis RAB 35, na negativu číslo 38. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Velké Opatovice |
|
|
6BT | 20.30 2 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič ze severozápadu na jihovýchod, stavba dálnice v pozadí. Tento úsek stavěla firma Carl Rose z Berlína. Na původní obálce nápis RAB 38, na negativu čílo 32. Negativ mírně poškozen - bílá místa v emulzi u horního okraje a u obou boků (stopy po uchycení negativu?). | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 3 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič z jihovýchodu na severozápad. Vpravo obec Bačov a kanceláře vedení firmy Carl Rose z Berlína, která tento úsek dálnice stavěla. Na původní obálce nápis RAB 32, na negativu číslo 32. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 4 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Celkový pohled na stavbu dálnice z jihovýchodu na severozápad, vlevo zemní práce, vpravo stavba mostu přes potok Semič (event. Č. mostu Bw 1023a) a rozsáhlé stavební zázemí. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB Autobahn 25, na negativu číslo 25 a AGFA. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 5 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled údolím potoka Semič od západu na východ, vpředu potok se stavidly, stavba dálnice v pozadí. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 40 a datum 20. X. 40, na negativu čílo 40. | 20.10.1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 6 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled údolím potoka Semič od západu na východ, staveniště dálnice v pozadí. Stavbu na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 37, na negativu číslo 37. Negativ má drobná stříbrná zrcátka na okrajích. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 7 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Celkový pohled na stavbu dálnice v údolí potoka Semič z východu na západ. Vpravo stavba přeložky silnice z Boskovic do dnešní městskén části Bačov, uprostřed stavba dálničního mostu přes potok Semič(event. Č. mostu Bw 1023a) a vlevo stavba zemního tělesa násypu dálnice. Stavbu na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápisRAB 29, na negativu číslo 29 a značka AGFA. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 8 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na stavbu dálnice v údolí potoka Semič od východu. Vpravo zemní práce, vlevo stavba mostu přes potok Semič (event. Č. mostu Bw 1023a). Stavbu na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 39 a datum 20/X 40. Na negativu číslo 39 a stříbrná zrcátku u okrajů. | 20.10.1940 | 1940 | 1940 | film | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 9 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic).Zemní práce na stavbě dálnice v údolí potoka Semič. Parní lokomotiva značky Borsig přiváží v překlopných vagóncích na budovaný násyp matertiál, který je následně hutněn. K hutnění je používáno motorové rypaldo Menck und Hambrock typ Ma opatřené ocelovou deskou, kterou zvedá až k výložníku a deska po dopadu vlastní vahou hutní materiál pod sebou. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 27, na negativu v rohu rovněž číslo 27 a nápis AGFA. Levý dolní roh negativu odlomen. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 10 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Snímek ze staveniště dálničního mostu přes ptotk Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a). Východní křídlo mostu je ještě zašalované. V popředí pásový traktor značky Zellmeyer, vrpavo míchačky na beton a parní nákladní autombil Škoda-Sentinel. Stavební práce prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 33, na negativu rovněž tuší číslo 33. Lehká stříbrná zrátka kolem okrajů desky. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice-Bačov |
|
|
6BT | 20.30 11 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Šalování východního čela mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a). Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 34, na negativu tuší rovněž číslo 34. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice-Bačov |
|
|
6BT | 20.30 12 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na částečně odšalované východní čelo mostu přes potok Semič (evidenční číslo mostu Bw 1023a). Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB 33, na negativu tuší rovněž číslo 33 a nápis AGFA.. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice-Bačov |
|
|
Označení/odznačení všech záznamů na stránce |