Technické muzeum v Brně - historické snímky

Tabulka: Sbirky     Záznamy 1 - 20 z 1488     
Řazení: Lokalita sestupně



Zobrazení všech záznamů
 SprávceInventární čísloPředmětTémaNázevPopisDatum vznikuRok odRok doMateriálBarvaPovrchAdjustaceOrientaceÚzemíLokalita
 
6BT20.30 69negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - pohled na stavbu dálnice na sever od Žernovníku (okres Blansko). Velké zemní práce v trase dálnice, v dálce stoupání k obci Žernovník. Vpravo lopatové rypadlo značky Menck und Hambrock typ Mb firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha, která stavbu na tomto úseku prováděla. Vlevo překlopné vozíky na přepravu zeminy, v poradí dvě parní lokomobily. Na původní obálce nápis RAB 79 a datum 28.8.1941.28.2.194119411941filmCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0069.jpg
6BT20.30 70negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). V popředí skrývka vrchních částí pískovcového ložiska rozrušených povětrnostními vlivy, v pozadí těžba pískovcových kvádrů pro vnější obložení mostů. Vpravo motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD2 odváží skrývku z kamenolomu k drtiči. Stavební práce na tomto úseku dálnice prováděla firma Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 82 a datum 28.8.1941.20.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0070.jpg
6BT20.30 71negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). vpravo motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD2, výr. č. 8906, rok výroby 1938, firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Vlevo pod skrývkou probíhá těžba pískovce a jeho úprava na kvádry pro vnější obložení mostů. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 74 a datum 22.8.1941.22.8.194119411941skloCLOSČeská republikaŽernovník 20.30-0071.jpg
6BT20.30 72negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Po odkrytí nadloží je vidět masiv kvalitního pískovce, z něhož kameníci odtesávají kvádry pro vnější obložení mostních konstrukcí. V pozadí lopata s výložníkem parního rypadla Menck und Hambrock firmy Polensky und Zöllner. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 75 a datum 22.8.1941.22.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0072.jpg
6BT20.30 73negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Východní část kamenolomu, kde prováděla těžbu pískovcových kvádrů firma Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Vpravo kvádry určené pro vnější obložení mostů. Lomem projíždí motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD 2 firmy Hrabě a Lozovský. V pozadí uprostřed stavební zázemí firmy Polensky und Zöllner - kancelářská budova, překladiště a sklady. Vpravo od skladů tři parní lokomotivy firmy P und Z, v pozadí stavba dálnice. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 81 a datum 28.8.1941.28.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0073.jpg
6BT20.30 74negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Východní část kamenolomu, vpravo lokomobila značky Škoda firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. V popředí pískovcové kvádry určené pro vnější obložení dálničních mostů. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 80 a datum 28.8.1941.28.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0074.jpg
6BT20.30 75negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Pohled přes západní část kamenolomu na obec Žernovník. Vpravo drtič kamene firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 78 a datum 28.8.1941.28.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0075.jpg
6BT20.30 76negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Vlevo motorová lokomotiva značky Gmeinder firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. V lévé horní části snímku součásti parního rypadla značky Menck und Hambrock firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 76 a datum 22.8.1941.22.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0076.jpg
6BT20.30 77negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). K drtiči kamene firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha, přijíždí parní lokomotiva značky ČKD typ 600-C-50. Nad ní motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD 2 , obě patřily firmě Hrabě a Lozovský. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 85 Steinbruch Cherownik a datum 24.9.1941.24.9.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0077.jpg
6BT20.30 78negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Drtič kamene firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha, vlevo kameny ze skrývky v lomu a kvádry po odborném posouzení vyřazené jako nevhodné pro vnější obložení dálničních mostů, které budou rozdrceny a použity jako násypný materiál pro stavbu dálnice. Podél drtiče projíždí parní lokomotiva značky ČKD typ 600-C-50. Rovněž firmy Hrabě a Lozovský. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 84 Steinbruch Cherownik a datum 24.9.1941.24.9.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0078.jpg
6BT20.30 79negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - západní svah kamenolomu u obce Žernovník (okres Blansko). V popředí dva zkušební pilíře, které byly po válce místním obyvatelstvem rozebrány na stavební materiál. Stavební práce zde prováděla firma Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. V pozadí dělnický ubytovací tábor Steinbrück, který byl po ukončení stavebních prací v roce 1942 odstraněn. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 108 a datum 18.9.1941. V rohu desky značka AGFA.18.9.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0079.jpg
6BT20.30 80negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - západní svah kamenolomu u obce Žernovník (okres Blansko). Bližší záběr na dva zkušební pilíře, které byly po válce místním obyvatelstvem rozebrány na stavební materiál. Vpravo část obce, v pozadí dělnický ubytovací tábor Steinbrück, který byl po ukončení stavebních prací v roce 1942 odstraněn. Stavební práce zde prováděla firma Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 100 a datum 28.8.1941. V rohu desky značka AGFA.28.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0080.jpg
6BT20.30 81negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - západní svah kamenolomu u obce Žernovník (okres Blansko). Bližší záběr na jeden ze zkušebních pilířů, které byly po válce místním obyvatelstvem rozebrány na stavební materiál. Stavební práce zde prováděla firma Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 103 a datum 28.8.1941. V rohu desky značka AGFA.28.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0081.jpg
6BT20.30 82negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - okraj kamenolomu u obce Žernovník (okres Blansko). Bližší záběr na jeden ze zkušebních pilířů, které byly po válce místním obyvatelstvem rozebrány na stavební materiál. Na těchto pilířích se zkoušela vhodnost místního pískovce pro stavbu dálničních mostů. Stavební práce zde prováděla firma Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 122 Probepfeiler Cherownik a datum 24.9.1941.24.9.194119411941skloCLNVČeská republikaŽernovník 20.30-0082.jpg
6BT20.30 83negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - pohled ze západního svahu kamenolomu u obce Žernovník (okres Blansko). Na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Steinbrück, který se nacházel na okraji lesa západně od obce Žernovník. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Stavební práce zde prováděla firma Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (Frankfurt am Main). Ve spodní části snímku několik vagonků stavební drážky s kamennými kvádry určenými pro vnější obložení dálničních mostů. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 114 a datum 18.9.1941, na negativu značka AGFA.18.9.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0083.jpg
6BT20.30 84negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Steinbrück, který se nacházel na okraji lesa západně od obce Žernovník a byli zde ubytováni dělníci firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (Frankfurt am Main).Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Tři muži na cestičce mezi okrajem lesa a ubikacemi. Na původní obálce nápis RAB 87 a datum 22.8.1941, v rohu negativu značka AGFA.22.8.194119411941skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0084.jpg
6BT20.30 85negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Potsdam, který se nacházel mezi obcí Žernovník a městysem Černá Hora. Snímek pořízen z úbočí hory Ještina u Černé Hory v zimě 1939-40. V tomto táboře byli ubytováni dělníci firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Na původní obálce číslo 5, stejně jako tuší na negativu.1939-194019391940filmCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0085.jpg
6BT20.30 86negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Potsdam, který se nacházel mezi obcí Žernovník a městysem Černá Hora. Snímek pořízen v zimě 1939-40. Pohled na ubikace v zasněžené krajině. V tomto táboře byli ubytováni dělníci firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Na původní obálce číslo 3, stejně jako tuší na negativu.1939-194019391940filmCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0086.jpg
6BT20.30 87negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Potsdam, který se nacházel mezi obcí Žernovník a městysem Černá Hora. Snímek pořízen v zimě 1939-40. Pohled na ubikace v zasněžené krajině, bližší záběr než na snímkku 20.30-86. V tomto táboře byli ubytováni dělníci firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Na původní obálce číslo 4, stejně jako tuší na negativu.1939-194019391940filmCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0087.jpg
6BT20.30 88negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Potsdam, který se nacházel mezi obcí Žernovník a městysem Černá Hora. Pohled na tábor pořízen v létě 1940 z okraje lesa. V tomto táboře byli ubytováni dělníci firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Po zastavení prací na stavbě dálnice v roce 1942 byl ubytovací tábor odstraněn. Na původní obálce nápis Autobahn Arbeitslager Potsdam a číslo 19. Na negativu tuší mylně M. Trübau a číslo 19.194019401940skloCLNSČeská republikaŽernovník 20.30-0088.jpg
Označení/odznačení všech záznamů na stránce

Tabulka: Sbirky     Záznamy 1 - 20 z 1488     


O aplikaci