Technické muzeum v Brně - historické snímky

Tabulka: Sbirky     Záznamy 101 - 120 z 1488     
Řazení: Rada vzestupně, PorC vzestupně



Zobrazení všech záznamů
 SprávceInventární čísloPředmětTémaNázevPopisDatum vznikuRok odRok doMateriálBarvaPovrchAdjustaceOrientaceÚzemíLokalita
 
6BT20.30 101negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 36 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Vierbrückenstein u obce Hluboké (dnes Hluboké Dvory, okres Brno-venkov). Pohled mezi kmeny stromů na budovu kuchyně a jídelnyvpravo a umývárny vlevo. Tábor byl po zastavení stavebních prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce nápis RAB 120 a datum 24.9.1941.24.9.194119411941skloCLNSČeská republikaHluboké Dvory 20.30-0101.jpg
6BT20.30 102negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 36 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Vierbrückenstein u obce Hluboké (dnes Hluboké Dvory, okres Brno-venkov). Jídelna vybavená dřevěnými stoly a lavicemi a elektrickými lustry. Na oknech závěsy, mezi okny rámy s novinami, na čelní stěně portréty fašistických funkcionářů as Hitlera, hákové kříže. Tábor byl po zastavení stavebních prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce jen číslo XIII, stejně jako tuší na okraji negativu.194119411941filmCLNSČeská republikaHluboké Dvory 20.30-0102.jpg
6BT20.30 103negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 36 - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Vierbrückenstein u obce Hluboké (dnes Hluboké Dvory, okres Brno-venkov). Jídelna vybavená dřevěnými stoly a lavicemi a elektrickými lustry. Na oknech závěsy, mezi okny rámy s novinami, na čelní stěně portréty fašistických funkcionářů as Hitlera, hákové kříže. Bližší záběr než č. 20.30-102. Tábor byl po zastavení stavebních prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce jen číslo VII, stejně jako tuší na okraji negativu. Doplněno čb. pozitivem10,4 x 17,4 cm na fotopapíru.194119411941skloCLNSČeská republikaHluboké Dvory 20.30-0103.jpg
6BT20.30 104negativPomník partyzánůmPomník partyzánům u Hlubokých DvorůPomník partyzánům z 2. světové války na katastru dnešní obce Hluboké Dvory byl postaven z kamenných kvádrů z lomu u obce, určených původně k vnějšímu obhlažení dálničních mostů. Na vrchní kamenné dece nápis: "My čestni, jak jsme žili, umřeli bez viny. V těchto místech žili v letech 1944-45 příslušníci 3. Úderné roty gen. Luži, Skalička. Svoje životy obětovali vlasti." Před deskou s nápisem velký dřevěný kříž s trnovou korunou. Na původní obálce mylně nápis Skalička. V seznamu datum 8.9.1946.8.9.194619461946skloCLNSČeská republikaHluboké Dvory 20.30-0104.jpg
6BT20.30 105negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Západní část obce Skalička, záběr ze severního úbočí Paní hory. Vpravo Žandovský mlýn (úkryt odbojářů). Údolím procházela stavba dálnice, ale provedené zemní práce (v pozadí) jsou již částečně rekultivovány.8.9.194619461946skloCLNSČeská republikaSkalička 20.30-0105.jpg
6BT20.30 106negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Západní část obce Skalička, záběr ze severního úbočí Paní hory. Vpravo Žandovský mlýn (úkryt odbojářů). Údolím procházela stavba dálnice, ale provedené zemní práce (v pozadí) jsou již částečně rekultivovány. Bližší záběr než na snímku 20.30-105.8.9.194619461946skloCLNSČeská republikaSkalička 20.30-0106.jpg
6BT20.30 107negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. V popředí skrývka ornice v trase budoucí dálnice. Na původní obálce pouze číslo V, stejně jako tuší v pravém horním rohu negativu, vpravo dole značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0107.jpg
6BT20.30 108negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. V popředí skrývka ornice v trase budoucí dálnice. Fotografie použita jako dobová pohlednice. Na původní obálce nápis neg. z (?) kopie v (?) R.A.B. a číslo XVI, stejně jako tuší v levém dolním rohu negativu, vpravo dole značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0108.jpg
6BT20.30 109negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce pouze číslo VIII, stejně jako tuší v levém dolním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0109.jpg
6BT20.30 110negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Tento snímek byl popužit v časopise Die Strasse - Die Autobahn, ročník 1940. Na původní obálce pouze číslo XII, stejně jako tuší v levém dolním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0110.jpg
6BT20.30 111negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce pouze číslo XI, stejně jako tuší v levém dolním rohu negativu, vedle značky AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0111.jpg
6BT20.30 112negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce pouze číslo VI, stejně jako tuší v pravém horním rohu negativu, vlevo dole značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0112.jpg
6BT20.30 113negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na venkovní terasu jídelny dělnického ubytovacího tábora (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci.Vlevo dřevěná budova jídelny, vpravo terasa s dřevěnými stoly, u každého čtyři skládací dřevěné židle, mezi stoly na stojanech velké plátěné slunečníky.Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Tento snímek byl použit v publikaci Wohnlager beim Bau der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1940 (na jaře). Na původní obálce pouze číslo I X, stejně jako tuší v pravém horním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0113.jpg
6BT20.30 114negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled z prostoru plánované křižovatky dálnic Vratislav - Brno - Vídeň a Praha - Brno - Zlín ve směru na Brno, v pozadí silueta chrámu sv. Petra a Pavla a a hradu Špilberku. Na obálce z jedné strany číslo 18, z druhé mylný nápis RAB M. Trübau.1939  skloCLNSČeská republikaBrno-Bosonohy 20.30-0114.jpg
6BT20.30 115negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Šablona pro tvorbu dobových perspektiv, pohled ze střešdové osy dálnice na průběh dálnice v délce 10 km. Vyznačen střední dělící pás, střední vodící pruh (barvený), betonová vozovka dálnice, odstavný betonový pruh (barvený) a odstavný pruh nezpevněný (osetý trávou). Snímek použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně pro stavební ředitelství dálnice sídlící v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší nápia RAB 87, 31. 10. 1941 - Repro Diagramm.1939-194119391941skloCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0115.jpg
6BT20.30 116negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Podélný řez tělesem dálnice v maximálním povoleném stoupání/klesání s variantami provedení zemních prací s odvodňovacími příkopy (viz též snímek 20.30-117). Snímek použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší nápis 1 RAB Mähr. Trübau, Arch Freising. V rohu negativu tuší rovněž číslo 1.1939-194219391942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0116.jpg
6BT20.30 117negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Půdorys tělesa dálnice. Snímek zachycuje přechod tělesa dálnice z násypu do zářezu. V horní části obrázku je zachycen přechod za cenu větších zemních prací, které ovšem působí v krajině méně rušivě než spodní část provedená úsporně s menším objemem zemních prací. Takto provedené zemní práce - příkré násypy a zářezy - působí neesteticky a rušivě. Na snímku 20.30-116 je zachycen podélný řez stejné situace s odvodňovacími příkopy, které jsou zachyceny i zde a to v půdorysu. Snímek byl použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší pouze číslo 2, stejně jako v rohu negativu.1939-194219391942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0117.jpg
6BT20.30 118negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model příčného řezu a vlastního tělesa dálnice, přecházejícího z násypu do zářezu. Model demonstruje lepší začlenění tělesa dálnice do krajiny při použití větších zemních prací. Příčný řez dálnice v parametru RQ 28,5 m. Souvisí se snímky 20.30-116 a 117. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší číslo 17.1939-194219391942skloCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0118.jpg
6BT20.30 119negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABNávrh rekreačního střediska pro dělníky a další zaměstnance pracující na stavbách německých dálnic.Toto středisko se mělo nacházet u dnešní dálnice A1 ze Salzburgu do Vídně v městské části Ansfelden-Haid, podle dnešního kilometrického staničení dálnice od Vídně mezi kilometry 173 a 174 vpravo od dálnice. Negativ původně pravděpodobně patřil stavebnímu ředitelství dálnice Vratislav - Brno - Vídeň sídlícímu v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1).1940-194219401942skloCLNSRakouskoAnsfelden-Haid 20.30-0119.jpg
6BT20.30 120negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vpravo na snímku model již realizovaného úseku dálnice v Německu, vlevo od modelu vizualizace téhož (?). Vzadu a vpravo na stěnách plány. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 46, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0120.jpg
Označení/odznačení všech záznamů na stránce

Tabulka: Sbirky     Záznamy 101 - 120 z 1488     


O aplikaci