Technické muzeum v Brně - historické snímky

Tabulka: Sbirky     Záznamy 121 - 140 z 1488     
Řazení: Barva vzestupně



Zobrazení všech záznamů
 SprávceInventární čísloPředmětTémaNázevPopisDatum vznikuRok odRok doMateriálBarvaPovrchAdjustaceOrientaceÚzemíLokalita
 
6BT20.30 115negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Šablona pro tvorbu dobových perspektiv, pohled ze střešdové osy dálnice na průběh dálnice v délce 10 km. Vyznačen střední dělící pás, střední vodící pruh (barvený), betonová vozovka dálnice, odstavný betonový pruh (barvený) a odstavný pruh nezpevněný (osetý trávou). Snímek použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně pro stavební ředitelství dálnice sídlící v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší nápia RAB 87, 31. 10. 1941 - Repro Diagramm.1939-194119391941skloCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0115.jpg
6BT20.30 116negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Podélný řez tělesem dálnice v maximálním povoleném stoupání/klesání s variantami provedení zemních prací s odvodňovacími příkopy (viz též snímek 20.30-117). Snímek použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší nápis 1 RAB Mähr. Trübau, Arch Freising. V rohu negativu tuší rovněž číslo 1.1939-194219391942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0116.jpg
6BT20.30 117negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Půdorys tělesa dálnice. Snímek zachycuje přechod tělesa dálnice z násypu do zářezu. V horní části obrázku je zachycen přechod za cenu větších zemních prací, které ovšem působí v krajině méně rušivě než spodní část provedená úsporně s menším objemem zemních prací. Takto provedené zemní práce - příkré násypy a zářezy - působí neesteticky a rušivě. Na snímku 20.30-116 je zachycen podélný řez stejné situace s odvodňovacími příkopy, které jsou zachyceny i zde a to v půdorysu. Snímek byl použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší pouze číslo 2, stejně jako v rohu negativu.1939-194219391942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0117.jpg
6BT20.30 118negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model příčného řezu a vlastního tělesa dálnice, přecházejícího z násypu do zářezu. Model demonstruje lepší začlenění tělesa dálnice do krajiny při použití větších zemních prací. Příčný řez dálnice v parametru RQ 28,5 m. Souvisí se snímky 20.30-116 a 117. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší číslo 17.1939-194219391942skloCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0118.jpg
6BT20.30 119negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABNávrh rekreačního střediska pro dělníky a další zaměstnance pracující na stavbách německých dálnic.Toto středisko se mělo nacházet u dnešní dálnice A1 ze Salzburgu do Vídně v městské části Ansfelden-Haid, podle dnešního kilometrického staničení dálnice od Vídně mezi kilometry 173 a 174 vpravo od dálnice. Negativ původně pravděpodobně patřil stavebnímu ředitelství dálnice Vratislav - Brno - Vídeň sídlícímu v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1).1940-194219401942skloCLNSRakouskoAnsfelden-Haid 20.30-0119.jpg
6BT20.30 120negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vpravo na snímku model již realizovaného úseku dálnice v Německu, vlevo od modelu vizualizace téhož (?). Vzadu a vpravo na stěnách plány. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 46, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0120.jpg
6BT20.30 121negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model dálnice z celkového nadhledu. Podobný snímek viz 20.30-122. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adfolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 42, totéž číslo tuší v rohu negativu.1940-194119401941skloCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0121.jpg
6BT20.30 122negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model dálnice z celkového nadhledu. Podobný snímek viz 20.30-121. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adfolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 51, totéž číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942filmCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0122.jpg
6BT20.30 123negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model dálnice z mírného nadhledu. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adfolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 53, totéž číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942skloCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0123.jpg
6BT20.30 124negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Mapa 1 : 10 000 s trasou dálnice v okolí brněnské přehrady a to včetně mimoúrovňové křižovatky Brno-sever (Brünn-Nord). Jedná se o plány Ing. arch. Jindřicha Kumpošta, které zobrazují všechny plánované komunikace a další stavby, především rekreační zázemí přehrady, i rozvojové plochy okolních obcí. Se stavbou dálnice přímo nesouvisí. Na původní obálce poznáma - Positiv.193919391939skloCLNVČeská republikaBrno-sever 20.30-0124.jpg
6BT20.30 125negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Mapa 1 : 25 000 s plánem rozvoje západního okolí Brna. Zachycuje trasu dálnice od Kuřimi (Moravských Knínic) na sever, ve variantě zamítnuté německými projektanty na jaře 1939 a následně nové projektované. Mezi obcemi Malhostovice a Nuzlířov vyznačeno původní křížení naší dálnice Praja - Brno - Zlín (severní varianta) s dálnicí Vratislav - Brno - Vídeň. Jižně od Brna mezi obcemi Troubsko, Bosonohy a Ostopovice defintivní a později rozestavěné řešení křížení obou dálnic s přesným vyznačením průchodu těchto komunikací okolím Brna. Jedná se o plány Ing. arch. Jindřicha Kumpošta, se stavbou dálnice přímo nesouvisí. Na původním obalu poznámka - Negativ193919391939skloCLNVČeská republikaBrno-západ 20.30-0125.jpg
6BT20.30 126negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Kresba pohledu na město Brno z dálniční odpočívky nad obcí Ostopovice. Autorem kresby pravděpodobně Ing. arch. Fritz Freising. Na původní obálůce nápis RAB (Repro Zeichnung Freising) 86. Stejné číslo je i tuší v rohu negativu.1939-194119391941skloCLNSČeská republikaBrno 20.30-0126.jpg
6BT20.30 127negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vizualizace zachycující dálnici po dokončení. Kreslená perspektiva zachycuje dálnici v klesání do údolí řeky Svitavy nedaleko Boskovic a její pokračování ve směru na Brno. Na negativu rkp. : Idealansicht der RAB Breslau - Wien bei Km 472 gegen Süden 2/V 41 E. Schaffran - Wien. Tato kresba profesora Emmericha Schaffrana byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Na původní obálce nápis RAB 80.2.5.194119411941filmCLNSČeská republikaBoskovice 20.30-0127.jpg
6BT20.30 128negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Dřevěný model dálnice v úseku od obce Chrudichromy po obec Voděrady (okres Blansko). Na konci modelu na černém pozadí nainstalována vizualizace perspektivy dálnice. Na stěně kanceláře za modelem visí plány velkých mostů k projektu Čtyřmostí (Vierbrücken). Fotografie tohoto modelu, nasvíceného ve tmě jako z pohledu řidiče, byla včetně podrobného popisu použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 54, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942skloCLNVČeská republikaChrudichromy 20.30-0128.jpg
6BT20.30 129negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Dřevěný model dálnice v úseku od obce Chrudichromy po obec Voděrady (okres Blansko). Na stěně kanceláře za modelem visí plány velkých mostů k projektu Čtyřmostí (Vierbrücken). Záběr stejné situace jako na snímku 20.30-128, pouze bez promítnuté perspektivy na černém pozadí za modelem. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 69.1940-194119401941skloCLNVČeská republikaChrudichromy 20.30-0129.jpg
6BT20.30 130negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. V horní části snímku jsou na nástěnce zachyceny plány dálnice v okolí obcí Voděrady, Drnovice a Lysice (okres blansko). Jedná se o příčný řez a půdorys dálnice ve směrovém oblouku v členitém terénu. Ve spodní části snímku je dřevěný model dálnice. Fotografie byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 44, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942skloCLNVČeská republikaVoděrady, Drnovice, Lysice 20.30-0130.jpg
6BT20.30 131negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Dřevěné modely několika úseků z trasy dálnice: první model označený staničením 479 - okolí obce Lysice, třetí model označený staničením 471 - klesání dálnice do údolí řeky Svitavy u obce Chrudichromy, pátý model s číslem 455 - dálnice v okolí Jevíčka a Velkých Opatovic. U ostatních modelů není číslo (staničení) čitelné. Fotografie byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 36, ale tuší v rohu negativu číslo 50.1940-194219401942filmCLNSČeská republikaLysice, Chrudichromy, Jevíčko, Velké Opatovice 20.30-0131.jpg
6BT20.30 132negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku dřevěný model dálnice mezi Lysicemi a Černou Horou (okres Blansko) z bočního pohledu, staničení km 483 ( údolí Žerůtského potoka) až 485 (údolí říčky Býkovky). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 68, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194119401941skloCLNSČeská republikaLysice, Černá Hora 20.30-0132.jpg
6BT20.30 133negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Snímek budoucího pohledu na trasu dálnice v úseku mezi Lysicemi a Černou Horou očima řidiče. Za dřevěným modelem dálnice označeným staničením 485 stojí konstrukce potažená černým plátnem a na ní visí prostorová perspektiva rovněž z pohledu řidiče. Za modelem na zdi plány projektu Čtyřmostí. Problematika realizace prostorové perspektivy za použití matematických křivek - klotoit je popsána v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 67, stejné číslo tuší v levém horním rohu negativu, vlevo dole značka AGFA.1940-194119401941skloCLNVČeská republikaLysice, Černá Hora 20.30-0133.jpg
6BT20.30 134negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku na podlaze dřevěný model dálnice v údolí Malé Hané, na stěně vpravo celkové plány dálnice, uprostřed vedle dveří do fotografií vnesené perspektivy dálničního mostu přes údolí říčky Třebůvky v Linharticích (Ranigsdorfu). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1)., kde byl snímek pořízen. Na původní obálce nápis R.A.B. 72, stejné číslo tuší v levém dolním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.1940-194119401941skloCLNSČeská republikaMalá Haná, Linhartice 20.30-0134.jpg
Označení/odznačení všech záznamů na stránce

Tabulka: Sbirky     Záznamy 121 - 140 z 1488     


O aplikaci