Technické muzeum v Brně - historické snímky

Tabulka: Sbirky     Záznamy 121 - 140 z 1488     
Řazení: Rada vzestupně, PorC vzestupně



Zobrazení všech záznamů
 SprávceInventární čísloPředmětTémaNázevPopisDatum vznikuRok odRok doMateriálBarvaPovrchAdjustaceOrientaceÚzemíLokalita
 
6BT20.30 121negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model dálnice z celkového nadhledu. Podobný snímek viz 20.30-122. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adfolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 42, totéž číslo tuší v rohu negativu.1940-194119401941skloCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0121.jpg
6BT20.30 122negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model dálnice z celkového nadhledu. Podobný snímek viz 20.30-121. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adfolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 51, totéž číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942filmCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0122.jpg
6BT20.30 123negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model dálnice z mírného nadhledu. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adfolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 53, totéž číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942skloCLNVČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0123.jpg
6BT20.30 124negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Mapa 1 : 10 000 s trasou dálnice v okolí brněnské přehrady a to včetně mimoúrovňové křižovatky Brno-sever (Brünn-Nord). Jedná se o plány Ing. arch. Jindřicha Kumpošta, které zobrazují všechny plánované komunikace a další stavby, především rekreační zázemí přehrady, i rozvojové plochy okolních obcí. Se stavbou dálnice přímo nesouvisí. Na původní obálce poznáma - Positiv.193919391939skloCLNVČeská republikaBrno-sever 20.30-0124.jpg
6BT20.30 125negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Mapa 1 : 25 000 s plánem rozvoje západního okolí Brna. Zachycuje trasu dálnice od Kuřimi (Moravských Knínic) na sever, ve variantě zamítnuté německými projektanty na jaře 1939 a následně nové projektované. Mezi obcemi Malhostovice a Nuzlířov vyznačeno původní křížení naší dálnice Praja - Brno - Zlín (severní varianta) s dálnicí Vratislav - Brno - Vídeň. Jižně od Brna mezi obcemi Troubsko, Bosonohy a Ostopovice defintivní a později rozestavěné řešení křížení obou dálnic s přesným vyznačením průchodu těchto komunikací okolím Brna. Jedná se o plány Ing. arch. Jindřicha Kumpošta, se stavbou dálnice přímo nesouvisí. Na původním obalu poznámka - Negativ193919391939skloCLNVČeská republikaBrno-západ 20.30-0125.jpg
6BT20.30 126negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Kresba pohledu na město Brno z dálniční odpočívky nad obcí Ostopovice. Autorem kresby pravděpodobně Ing. arch. Fritz Freising. Na původní obálůce nápis RAB (Repro Zeichnung Freising) 86. Stejné číslo je i tuší v rohu negativu.1939-194119391941skloCLNSČeská republikaBrno 20.30-0126.jpg
6BT20.30 127negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vizualizace zachycující dálnici po dokončení. Kreslená perspektiva zachycuje dálnici v klesání do údolí řeky Svitavy nedaleko Boskovic a její pokračování ve směru na Brno. Na negativu rkp. : Idealansicht der RAB Breslau - Wien bei Km 472 gegen Süden 2/V 41 E. Schaffran - Wien. Tato kresba profesora Emmericha Schaffrana byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Na původní obálce nápis RAB 80.2.5.194119411941filmCLNSČeská republikaBoskovice 20.30-0127.jpg
6BT20.30 128negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Dřevěný model dálnice v úseku od obce Chrudichromy po obec Voděrady (okres Blansko). Na konci modelu na černém pozadí nainstalována vizualizace perspektivy dálnice. Na stěně kanceláře za modelem visí plány velkých mostů k projektu Čtyřmostí (Vierbrücken). Fotografie tohoto modelu, nasvíceného ve tmě jako z pohledu řidiče, byla včetně podrobného popisu použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 54, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942skloCLNVČeská republikaChrudichromy 20.30-0128.jpg
6BT20.30 129negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Dřevěný model dálnice v úseku od obce Chrudichromy po obec Voděrady (okres Blansko). Na stěně kanceláře za modelem visí plány velkých mostů k projektu Čtyřmostí (Vierbrücken). Záběr stejné situace jako na snímku 20.30-128, pouze bez promítnuté perspektivy na černém pozadí za modelem. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 69.1940-194119401941skloCLNVČeská republikaChrudichromy 20.30-0129.jpg
6BT20.30 130negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. V horní části snímku jsou na nástěnce zachyceny plány dálnice v okolí obcí Voděrady, Drnovice a Lysice (okres blansko). Jedná se o příčný řez a půdorys dálnice ve směrovém oblouku v členitém terénu. Ve spodní části snímku je dřevěný model dálnice. Fotografie byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 44, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942skloCLNVČeská republikaVoděrady, Drnovice, Lysice 20.30-0130.jpg
6BT20.30 131negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Dřevěné modely několika úseků z trasy dálnice: první model označený staničením 479 - okolí obce Lysice, třetí model označený staničením 471 - klesání dálnice do údolí řeky Svitavy u obce Chrudichromy, pátý model s číslem 455 - dálnice v okolí Jevíčka a Velkých Opatovic. U ostatních modelů není číslo (staničení) čitelné. Fotografie byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 36, ale tuší v rohu negativu číslo 50.1940-194219401942filmCLNSČeská republikaLysice, Chrudichromy, Jevíčko, Velké Opatovice 20.30-0131.jpg
6BT20.30 132negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku dřevěný model dálnice mezi Lysicemi a Černou Horou (okres Blansko) z bočního pohledu, staničení km 483 ( údolí Žerůtského potoka) až 485 (údolí říčky Býkovky). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 68, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194119401941skloCLNSČeská republikaLysice, Černá Hora 20.30-0132.jpg
6BT20.30 133negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Snímek budoucího pohledu na trasu dálnice v úseku mezi Lysicemi a Černou Horou očima řidiče. Za dřevěným modelem dálnice označeným staničením 485 stojí konstrukce potažená černým plátnem a na ní visí prostorová perspektiva rovněž z pohledu řidiče. Za modelem na zdi plány projektu Čtyřmostí. Problematika realizace prostorové perspektivy za použití matematických křivek - klotoit je popsána v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 67, stejné číslo tuší v levém horním rohu negativu, vlevo dole značka AGFA.1940-194119401941skloCLNVČeská republikaLysice, Černá Hora 20.30-0133.jpg
6BT20.30 134negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku na podlaze dřevěný model dálnice v údolí Malé Hané, na stěně vpravo celkové plány dálnice, uprostřed vedle dveří do fotografií vnesené perspektivy dálničního mostu přes údolí říčky Třebůvky v Linharticích (Ranigsdorfu). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1)., kde byl snímek pořízen. Na původní obálce nápis R.A.B. 72, stejné číslo tuší v levém dolním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.1940-194119401941skloCLNSČeská republikaMalá Haná, Linhartice 20.30-0134.jpg
6BT20.30 135negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model dálničního mostu přes údolí říčky Třebůvky v obci Ranigsdorf (dnes Linhartzice). Pohled ze západu na východ. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 92 a datum 14 (24?)/I 1942, čísloc 92 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice 20.30-0135.jpg
6BT20.30 136negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model dálničního mostu přes údolí říčky Třebůvky v obci Ranigsdorf (dnes Linhartice). Varianta bez malé odpočívky za mostem. Pohled z jihozápadu na severovýchod. Na modelu je dále vidět silnice z Linhartic do obce Gruna, říčka Třebůvka a železniční trať z Moravské Třebové do obce Chornice. Za mostem ve směru na jih menší dálniční most přes terénní nerovnost na úbočí hory Liška. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 102 a datum 14/I 1942, číslo 102 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice 20.30-0136.jpg
6BT20.30 137negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model trasy dálnice v zářezu hory Liška mezi Rozstáním(Rostitz) a Linharticemi (Ranigsdorf). Za zářezem se nachází malá odpočívka umožňující pohled na konstrukci velkého mostu přes údolí říčky Třebůvky v Linharticích. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 97 a datum 14/I 1942, číslo 97 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice, Rozstání 20.30-0137.jpg
6BT20.30 138negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model trasy dálnice v zářezu hory Liška mezi Rozstáním(Rostitz) a Linharticemi. Pohled na velkou oboustrannou dálniční odpočívku s vyhlídkovou terasou, z níž by byl možný pohled údolím říčky Třebůvky na Moravskou Třebovou. Před odpočívkou podchod pro cestující po dálnici ve směru na sever (Vratislav, Berlín), který umožňuje bezpečný příchod na vyhlídkovou plošinu. V pozadí velký dálniční most přes údolí říčky Třebůvky v Linharticích (Ranigsdorf). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 108 a datum 14/I 1942, číslo 108 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice, Rozstání 20.30-0138.jpg
6BT20.30 139negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Detailní model oblouku a pilířů dálničního mostu (architektonické a konstrukční řešení). Určeno pro velké dálniční mosty v Linharticích a Městečku Trnávce. Boční podhled. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 94 a datum 14/I 1942, číslo 94 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNVČeská republikaLinhartice, Městečko Trnávka 20.30-0139.jpg
6BT20.30 140negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Detailní model oblouku a pilířů dálničního mostu (architektonické a konstrukční řešení). Určeno pro velké dálniční mosty v Linharticích a Městečku Trnávce. Boční nadhled- je vidět i vozovka. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 95 a datum 14/I 1942, číslo 95 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNVČeská republikaLinhartice, Městečko Trnávka 20.30-0140.jpg
Označení/odznačení všech záznamů na stránce

Tabulka: Sbirky     Záznamy 121 - 140 z 1488     


O aplikaci