| Správce | Inventární číslo | Předmět | Téma | Název | Popis | Datum vzniku | Rok od | Rok do | Materiál | Barva | Povrch | Adjustace | Orientace | Území | Lokalita | |
|
6BT | 20.30 61 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova Reichsautobahn-Rasthaus na Zwittauer Gasse 7 (dnes Svitavská 7). V roce 1939 byla část františkánského kláštera přestavěna na ubytovnu pro rodiny úředníků stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové. Jídelna - goticky zaklenutá podélná místnost s kruhovými lustry a dvěma řadami stolů podél zdí. Uprostřed na podlaze běhoun, u každého stolu čtyři dřevěné židle. Na stolech ubrusy. Pohled směrem k francouzským oknům na levé straně. Na původní obálce nápis RAB 66 Rasthaus, na negativu tuší rovněž RAB 66. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 62 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova Reichsautobahn-Rasthaus na Zwittauer Gasse 7 (dnes Svitavská 7). V roce 1939 byla část františkánského kláštera přestavěna na ubytovnu pro rodiny úředníků stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové. Kavárna - místnost s plochým stropem, parketovou podlahou a závěsy na oknech. Vybavená kulatými stolky s ubrusem, u každého stolku dvě polstrované židle s proplétanými opěradly. Na původní obálce nápis RAB 64 Rasthaus, na negativu tuší rovněž RAB 64. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 63 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova Reichsautobahn-Rasthaus na Zwittauer Gasse 7 (dnes Svitavská 7). V roce 1939 byla část františkánského kláštera přestavěna na ubytovnu pro rodiny úředníků stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové. Pivnice - goticky zaklenutá místnost s dlaždicovou podlahou, dřevěnými stoly bez ubrusů a se svíčkami. U každého stolu čtyři dřevěné židle. Vpravo ode dveří kovaný svícen, panty na dveřích rovněž umělecky kované. Na původní obálce nápis RAB 71 Rasthaus, na negativu tuší rovněž RAB 71. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 64 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova tzv. svobodárny pro úředníky Stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové na Lanškrounské ulici (Landskroner Strasse). Budova (dřevěná ?) byla zbourána kolem roku 1950. Pohled do centrální chodby svobodárny s tělesem ústředního topení vpravo a ručním hasicím přístrojem na zdi vlevo. Na původní obálce nápis kurentem Autobahn Mähr. Trübau a číslo 1, na negativu tuší rovněž číslo 1. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | sklo | C | L | N | V | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 65 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova tzv. svobodárny pro úředníky Stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové na Lanškrounské ulici (Landskroner Strasse). Budova (dřevěná ?) byla zbourána kolem roku 1950. Jeden z pokojů pro úředníky vybavený lůžkem s barevným přehozem, dvěma tkanými běhouny, umyvadlem se zrcadlem, odpadkovým košem, pracovním stolem s dřevěným křeslem a rádiem (zcela vlevo dole). Na původní obálce nápis RAB 59 Rasthaus, na negativu tuší rovněž RAB 59. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 66 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova tzv. svobodárny pro úředníky Stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové na Lanškrounské ulici (Landskroner Strasse). Budova (dřevěná ?) byla zbourána kolem roku 1950. Umývací kout v jednom z pokojů pro úředníky. Vedle dveří zavěšené keramické umyvadlo se zrcadlem, osvětlením, poličkou a věšákem na ručník. Na zdi vpravo těleso ústředního topení. Na původní obálce nápis kurentem Autobahn Mähr. Trübau a číslo 5, na negativu tuší rovněž číslo 5. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | film | C | L | N | V | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 67 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová) budova tzv. svobodárny pro úředníky Stavebního ředitelství dálnice v Moravské Třebové na Lanškrounské ulici (Landskroner Strasse). Budova (dřevěná ?) byla zbourána kolem roku 1950. Kuchyňka vybavená velkou lednicí vlevo, dvouplotýnkovým elektrickým vařičem, dvojdřezem s tekoucí vodou a několika stoly s nádobím. Na původní obálce nápis RAB 58 Rasthaus, na negativu tuší rovněž RAB 58. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 68 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 33 - Mährisch Trübau v Sudetech (Moravská Třebová), kancelář německého vládního rady pro výstavbu dálnic Ing. H. Lorenze na Adolf Hitler Platz 1 (dnes Náměstí T.G. Masaryka 1). Kancelář byla situována v prvním patře budovy. Ve stejné budově + ve vedlejším domě čp. 3 se nacházelo stavební ředitelství dálnice Vratislav - Brno - Vídeň. V budovách čp. 2,4,6 byly kanceláře BAR (Bauabteilung Reichsautobahn), které řídili výstavbu dálnice v úseku od Městečka Trnávka po Všechovice u Kuřimi. Kancelář má dvě okna překrytá vzorovanými závěsy, mezi okny portrét A. Hitler z profilu, pod portrétem dřevěný stůl s telefonem a dvěma židlemi. Na stěně kolmé k oknům velká nástěnka s plány dálnice v okolí obcí Voděrady, Drnovice a Lysice. Pod nástěnkou u zdi několik židlí a před nimi v rohu u okna betonový vytyčovací blok, na něm květináč. Na původní obálce nápis RAB 48, na negativu tuší rovněž číslo 48. | 1939-1942 | 1939 | 1942 | film | C | L | N | S | Česká republika | Moravská Třebová |
|
|
6BT | 20.30 69 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - pohled na stavbu dálnice na sever od Žernovníku (okres Blansko). Velké zemní práce v trase dálnice, v dálce stoupání k obci Žernovník. Vpravo lopatové rypadlo značky Menck und Hambrock typ Mb firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha, která stavbu na tomto úseku prováděla. Vlevo překlopné vozíky na přepravu zeminy, v poradí dvě parní lokomobily. Na původní obálce nápis RAB 79 a datum 28.8.1941. | 28.2.1941 | 1941 | 1941 | film | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 70 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). V popředí skrývka vrchních částí pískovcového ložiska rozrušených povětrnostními vlivy, v pozadí těžba pískovcových kvádrů pro vnější obložení mostů. Vpravo motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD2 odváží skrývku z kamenolomu k drtiči. Stavební práce na tomto úseku dálnice prováděla firma Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 82 a datum 28.8.1941. | 20.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 71 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). vpravo motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD2, výr. č. 8906, rok výroby 1938, firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Vlevo pod skrývkou probíhá těžba pískovce a jeho úprava na kvádry pro vnější obložení mostů. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 74 a datum 22.8.1941. | 22.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | O | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 72 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Po odkrytí nadloží je vidět masiv kvalitního pískovce, z něhož kameníci odtesávají kvádry pro vnější obložení mostních konstrukcí. V pozadí lopata s výložníkem parního rypadla Menck und Hambrock firmy Polensky und Zöllner. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 75 a datum 22.8.1941. | 22.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 73 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Východní část kamenolomu, kde prováděla těžbu pískovcových kvádrů firma Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Vpravo kvádry určené pro vnější obložení mostů. Lomem projíždí motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD 2 firmy Hrabě a Lozovský. V pozadí uprostřed stavební zázemí firmy Polensky und Zöllner - kancelářská budova, překladiště a sklady. Vpravo od skladů tři parní lokomotivy firmy P und Z, v pozadí stavba dálnice. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 81 a datum 28.8.1941. | 28.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 74 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Východní část kamenolomu, vpravo lokomobila značky Škoda firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. V popředí pískovcové kvádry určené pro vnější obložení dálničních mostů. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 80 a datum 28.8.1941. | 28.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 75 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Pohled přes západní část kamenolomu na obec Žernovník. Vpravo drtič kamene firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 78 a datum 28.8.1941. | 28.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 76 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Vlevo motorová lokomotiva značky Gmeinder firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha. V lévé horní části snímku součásti parního rypadla značky Menck und Hambrock firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner (západní část) a Hrabě a Lozovský (východní část). Na původní obálce nápis RAB 76 a datum 22.8.1941. | 22.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 77 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). K drtiči kamene firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha, přijíždí parní lokomotiva značky ČKD typ 600-C-50. Nad ní motorová lokomotiva Orenstein und Koppel typ MD 2 , obě patřily firmě Hrabě a Lozovský. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 85 Steinbruch Cherownik a datum 24.9.1941. | 24.9.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 78 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - kamenolom u obce Žernovník (okres Blansko). Drtič kamene firmy Hrabě a Lozovský, a.s. Praha, vlevo kameny ze skrývky v lomu a kvádry po odborném posouzení vyřazené jako nevhodné pro vnější obložení dálničních mostů, které budou rozdrceny a použity jako násypný materiál pro stavbu dálnice. Podél drtiče projíždí parní lokomotiva značky ČKD typ 600-C-50. Rovněž firmy Hrabě a Lozovský. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 84 Steinbruch Cherownik a datum 24.9.1941. | 24.9.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 79 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - západní svah kamenolomu u obce Žernovník (okres Blansko). V popředí dva zkušební pilíře, které byly po válce místním obyvatelstvem rozebrány na stavební materiál. Stavební práce zde prováděla firma Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. V pozadí dělnický ubytovací tábor Steinbrück, který byl po ukončení stavebních prací v roce 1942 odstraněn. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 108 a datum 18.9.1941. V rohu desky značka AGFA. | 18.9.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
6BT | 20.30 80 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 34 - západní svah kamenolomu u obce Žernovník (okres Blansko). Bližší záběr na dva zkušební pilíře, které byly po válce místním obyvatelstvem rozebrány na stavební materiál. Vpravo část obce, v pozadí dělnický ubytovací tábor Steinbrück, který byl po ukončení stavebních prací v roce 1942 odstraněn. Stavební práce zde prováděla firma Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem. Kamenolom u obce Žernovník využívaly firmy Polensky und Zöllner z Frankfurtu nad Mohanem (západní část) a Hrabě a Lozovský z Prahy (východní část). Na původní obálce nápis RAB 100 a datum 28.8.1941. V rohu desky značka AGFA. | 28.8.1941 | 1941 | 1941 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Žernovník |
|
|
Označení/odznačení všech záznamů na stránce |