Technické muzeum v Brně - historické snímky

Tabulka: Sbirky     Záznamy 101 - 120 z 1488     
Řazení: Orientace vzestupně



Zobrazení všech záznamů
 SprávceInventární čísloPředmětTémaNázevPopisDatum vznikuRok odRok doMateriálBarvaPovrchAdjustaceOrientaceÚzemíLokalita
 
6BT20.30 109negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce pouze číslo VIII, stejně jako tuší v levém dolním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0109.jpg
6BT20.30 110negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Tento snímek byl popužit v časopise Die Strasse - Die Autobahn, ročník 1940. Na původní obálce pouze číslo XII, stejně jako tuší v levém dolním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0110.jpg
6BT20.30 111negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce pouze číslo XI, stejně jako tuší v levém dolním rohu negativu, vedle značky AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0111.jpg
6BT20.30 112negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na dělnický ubytovací tábor (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci z údolí řeky Svratky. Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Na původní obálce pouze číslo VI, stejně jako tuší v pravém horním rohu negativu, vlevo dole značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0112.jpg
6BT20.30 113negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled na venkovní terasu jídelny dělnického ubytovacího tábora (Reichsautobahnlager) Salzburg v Brně-Bystrci.Vlevo dřevěná budova jídelny, vpravo terasa s dřevěnými stoly, u každého čtyři skládací dřevěné židle, mezi stoly na stojanech velké plátěné slunečníky.Tábor byl po zastavení prací na dálnici v roce 1942 odstraněn. Tento snímek byl použit v publikaci Wohnlager beim Bau der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1940 (na jaře). Na původní obálce pouze číslo I X, stejně jako tuší v pravém horním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.193919391939skloCLNSČeská republikaBrno-Bystrc 20.30-0113.jpg
6BT20.30 114negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 2a,b,c - pohled z prostoru plánované křižovatky dálnic Vratislav - Brno - Vídeň a Praha - Brno - Zlín ve směru na Brno, v pozadí silueta chrámu sv. Petra a Pavla a a hradu Špilberku. Na obálce z jedné strany číslo 18, z druhé mylný nápis RAB M. Trübau.1939  skloCLNSČeská republikaBrno-Bosonohy 20.30-0114.jpg
6BT20.30 116negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Podélný řez tělesem dálnice v maximálním povoleném stoupání/klesání s variantami provedení zemních prací s odvodňovacími příkopy (viz též snímek 20.30-117). Snímek použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší nápis 1 RAB Mähr. Trübau, Arch Freising. V rohu negativu tuší rovněž číslo 1.1939-194219391942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0116.jpg
6BT20.30 117negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Půdorys tělesa dálnice. Snímek zachycuje přechod tělesa dálnice z násypu do zářezu. V horní části obrázku je zachycen přechod za cenu větších zemních prací, které ovšem působí v krajině méně rušivě než spodní část provedená úsporně s menším objemem zemních prací. Takto provedené zemní práce - příkré násypy a zářezy - působí neesteticky a rušivě. Na snímku 20.30-116 je zachycen podélný řez stejné situace s odvodňovacími příkopy, které jsou zachyceny i zde a to v půdorysu. Snímek byl použit v knize Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší pouze číslo 2, stejně jako v rohu negativu.1939-194219391942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0117.jpg
6BT20.30 118negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Model příčného řezu a vlastního tělesa dálnice, přecházejícího z násypu do zářezu. Model demonstruje lepší začlenění tělesa dálnice do krajiny při použití větších zemních prací. Příčný řez dálnice v parametru RQ 28,5 m. Souvisí se snímky 20.30-116 a 117. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce tuší číslo 17.1939-194219391942skloCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0118.jpg
6BT20.30 119negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABNávrh rekreačního střediska pro dělníky a další zaměstnance pracující na stavbách německých dálnic.Toto středisko se mělo nacházet u dnešní dálnice A1 ze Salzburgu do Vídně v městské části Ansfelden-Haid, podle dnešního kilometrického staničení dálnice od Vídně mezi kilometry 173 a 174 vpravo od dálnice. Negativ původně pravděpodobně patřil stavebnímu ředitelství dálnice Vratislav - Brno - Vídeň sídlícímu v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1).1940-194219401942skloCLNSRakouskoAnsfelden-Haid 20.30-0119.jpg
6BT20.30 120negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vpravo na snímku model již realizovaného úseku dálnice v Německu, vlevo od modelu vizualizace téhož (?). Vzadu a vpravo na stěnách plány. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 46, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194219401942filmCLNSČeská republikaMoravská Třebová 20.30-0120.jpg
6BT20.30 126negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Kresba pohledu na město Brno z dálniční odpočívky nad obcí Ostopovice. Autorem kresby pravděpodobně Ing. arch. Fritz Freising. Na původní obálůce nápis RAB (Repro Zeichnung Freising) 86. Stejné číslo je i tuší v rohu negativu.1939-194119391941skloCLNSČeská republikaBrno 20.30-0126.jpg
6BT20.30 127negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vizualizace zachycující dálnici po dokončení. Kreslená perspektiva zachycuje dálnici v klesání do údolí řeky Svitavy nedaleko Boskovic a její pokračování ve směru na Brno. Na negativu rkp. : Idealansicht der RAB Breslau - Wien bei Km 472 gegen Süden 2/V 41 E. Schaffran - Wien. Tato kresba profesora Emmericha Schaffrana byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Na původní obálce nápis RAB 80.2.5.194119411941filmCLNSČeská republikaBoskovice 20.30-0127.jpg
6BT20.30 131negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Dřevěné modely několika úseků z trasy dálnice: první model označený staničením 479 - okolí obce Lysice, třetí model označený staničením 471 - klesání dálnice do údolí řeky Svitavy u obce Chrudichromy, pátý model s číslem 455 - dálnice v okolí Jevíčka a Velkých Opatovic. U ostatních modelů není číslo (staničení) čitelné. Fotografie byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 36, ale tuší v rohu negativu číslo 50.1940-194219401942filmCLNSČeská republikaLysice, Chrudichromy, Jevíčko, Velké Opatovice 20.30-0131.jpg
6BT20.30 132negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku dřevěný model dálnice mezi Lysicemi a Černou Horou (okres Blansko) z bočního pohledu, staničení km 483 ( údolí Žerůtského potoka) až 485 (údolí říčky Býkovky). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis R.A.B. 68, stejné číslo tuší v rohu negativu.1940-194119401941skloCLNSČeská republikaLysice, Černá Hora 20.30-0132.jpg
6BT20.30 134negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku na podlaze dřevěný model dálnice v údolí Malé Hané, na stěně vpravo celkové plány dálnice, uprostřed vedle dveří do fotografií vnesené perspektivy dálničního mostu přes údolí říčky Třebůvky v Linharticích (Ranigsdorfu). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1)., kde byl snímek pořízen. Na původní obálce nápis R.A.B. 72, stejné číslo tuší v levém dolním rohu negativu, vlevo nahoře značka AGFA.1940-194119401941skloCLNSČeská republikaMalá Haná, Linhartice 20.30-0134.jpg
6BT20.30 135negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model dálničního mostu přes údolí říčky Třebůvky v obci Ranigsdorf (dnes Linhartzice). Pohled ze západu na východ. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 92 a datum 14 (24?)/I 1942, čísloc 92 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice 20.30-0135.jpg
6BT20.30 136negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model dálničního mostu přes údolí říčky Třebůvky v obci Ranigsdorf (dnes Linhartice). Varianta bez malé odpočívky za mostem. Pohled z jihozápadu na severovýchod. Na modelu je dále vidět silnice z Linhartic do obce Gruna, říčka Třebůvka a železniční trať z Moravské Třebové do obce Chornice. Za mostem ve směru na jih menší dálniční most přes terénní nerovnost na úbočí hory Liška. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 102 a datum 14/I 1942, číslo 102 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice 20.30-0136.jpg
6BT20.30 137negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model trasy dálnice v zářezu hory Liška mezi Rozstáním(Rostitz) a Linharticemi (Ranigsdorf). Za zářezem se nachází malá odpočívka umožňující pohled na konstrukci velkého mostu přes údolí říčky Třebůvky v Linharticích. Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 97 a datum 14/I 1942, číslo 97 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice, Rozstání 20.30-0137.jpg
6BT20.30 138negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Na snímku model trasy dálnice v zářezu hory Liška mezi Rozstáním(Rostitz) a Linharticemi. Pohled na velkou oboustrannou dálniční odpočívku s vyhlídkovou terasou, z níž by byl možný pohled údolím říčky Třebůvky na Moravskou Třebovou. Před odpočívkou podchod pro cestující po dálnici ve směru na sever (Vratislav, Berlín), který umožňuje bezpečný příchod na vyhlídkovou plošinu. V pozadí velký dálniční most přes údolí říčky Třebůvky v Linharticích (Ranigsdorf). Původně pravděpodobně materiál stavebního ředitelství dálnice sídlícího v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). Na původní obálce nápis RAB 108 a datum 14/I 1942, číslo 108 také tuší v rohu negativu.14.1.194219421942filmCLNSČeská republikaLinhartice, Rozstání 20.30-0138.jpg
Označení/odznačení všech záznamů na stránce

Tabulka: Sbirky     Záznamy 101 - 120 z 1488     


O aplikaci