| Správce | Inventární číslo | Předmět | Téma | Název | Popis | Datum vzniku | Rok od | Rok do | Materiál | Barva | Povrch | Adjustace | Orientace | Území | Lokalita | |
|
6BT | 20.30 1295 | negativ | Průmysl zpracovatelský | Zásobníky | Venkovní otevřené betonové zásobníky se zavážecí drahou, celkový pohled. V pravém dolním rohu zřejmě datum 7. 11., ale bez letopočtu. | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | neznámá | |
|
|
6BT | 20.30 1296 | negativ | Průmysl zpracovatelský | Zásobníky | Vertikální silo ukotvené v rámové konstrukci, pohled na celou sestavu včetně vozu, do kterého je ze sila vypouštěn sypký materiál. Přefocená stránka z publikace, pod vyobrazením nápis: Abb. 7 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | film | C | L | B | V | neznámá | |
|
|
6BT | 20.30 1297 | negativ | Průmysl zpracovatelský | Drtič | Rotační drtič (?). Celkový pohled na sestavu drtiče poháněného pomocí plochých řemenic a plochého řemene. Drtič umístěn na pojezdu na vnitrofiremních kolejích. | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | neznámá | |
|
|
6BT | 20.30 1302 | negativ | Průmysl strojírenský | Pumpa | Vysokotlaké, pravděpodobně plungerové, dvouválcové čerpadlo. Celková sestava, válce vedle sebe, pohon klasickým nezkráceným klikovým mechanismem hnaným pomocí ozubeného převodu s šípovými zuby. Používáno hlavně v těžkém průmyslu - rafinerie, chemická výroba. Přefocený pozitiv. | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | neznámá | |
|
|
6BT | 20.30 1306 | negativ | Průmysl strojírenský | Dmychadlo | Výkres dmychadla, systém Martinka. Řez strojem, skládané oběžné kolo, kluzná ložiska pravděpodobně dělená, svařovaná skříň, břitové olejové ucpávky. Na výkresu nápis: Martinka-Versuchsgebläse 4,5 v 268 1:1 Na původní obálce datum 11. 1. 1945 a číslo 13482 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | Česká republika | |
|
|
6BT | 20.30 1307 | negativ | Průmysl strojírenský | Dmychadlo | Dmychadlo systém Martinka (?), klíčová část dmychadla - rozebraný rotor a stator s viditelnými rotorovými a statorovými kanály - frézovanými lopatkami. Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13487 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | Česká republika | |
|
|
6BT | 20.30 1308 | negativ | Průmysl strojírenský | Dmychadlo | Dmychadlo systém Martinka (?), pohled na sestavený rotor se skládaným oběžným kolem a naklínovanou robustní čtyřčepovou spojkou. Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13483 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | V | Česká republika | |
|
|
6BT | 20.30 1309 | negativ | Průmysl strojírenský | Dmychadlo | Dmychadlo systém Martinka (?), pohled na stator s frézovanými statorovými kanály. Na původní obálce číslo 13488 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | Česká republika | |
|
|
6BT | 20.30 1310 | negativ | Průmysl strojírenský | Dmychadlo | Rotor dmychadla včetně spojky a oběžného kola. Na původní obálce číslo 13486 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | V | Česká republika | |
|
|
6BT | 20.30 1311 | negativ | Průmysl strojírenský | Dmychadlo | Dmychadlo systém Martinka (?), pohled na rozebrané oběžné kolo, vpravo oběžné kolo s frézovanými profily, vlevo krycí disk oběžného kola, obě součástky opřené o stěnu. Vlevo dole v ploše snímku číslo 13483 Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13485 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | Česká republika | |
|
|
6BT | 20.30 1312 | negativ | Průmysl strojírenský | Dmychadlo | Dmychadlo systém Martinka (?), rozebrané oběžné kolo - vpravo oběžné kolo s frézovanými profily, vlevo krycí disk oběžného kola, obě položené na ploše. Vlevo dole v ploše snímku číslo 13484. Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13484 | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | Česká republika | |
|
|
6BT | 20.30 1313 | negativ | Průmysl strojírenský | Generátor | Generátor nebo elektrický motor. Celková sestava generátoru (motoru) s vyniklými póly a robustním komutátorem s těžkou hnací řemenicí. Soustava se třemi kluznými ložisky. | 1939-1945 | 1939 | 1945 | sklo | C | L | B | S | neznámá | |
|
|
6BT | 20.30 119 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá dálnice - RAB | Návrh rekreačního střediska pro dělníky a další zaměstnance pracující na stavbách německých dálnic.Toto středisko se mělo nacházet u dnešní dálnice A1 ze Salzburgu do Vídně v městské části Ansfelden-Haid, podle dnešního kilometrického staničení dálnice od Vídně mezi kilometry 173 a 174 vpravo od dálnice. Negativ původně pravděpodobně patřil stavebnímu ředitelství dálnice Vratislav - Brno - Vídeň sídlícímu v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1). | 1940-1942 | 1940 | 1942 | sklo | C | L | N | S | Rakousko | Ansfelden-Haid |
|
|
6BT | 20.30 25 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Borotín (okres Blansko). Pohled na dokončené těleso dálnice, na podkladní pískové vrstvy měla být položena dvouvrstvá cementobetonová vozovka kotvená ocelovými prvky. Těleso dálnice bylo vedeno v mírném zářezu, svahy zářezu byly osety trávou. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Hermann Milke z Berlína-Wansee. Na původní obálce nápis RAB 38, na negativu tuší rovněž číslo 38. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Borotín |
|
|
6BT | 20.30 26 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Borotín (okres Blansko). Pohled na dokončené těleso dálnice ve směru od Borotína na sever. Na podkladní pískové vrstvy měla být položena dvouvrstvá cementobetonová vozovka kotvená ocelovými prvky. V pozadí stavební dvůr firmy Hermann Milke nedaleko Velkých Opatovic. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Hermann Milke z Berlína-Wansee. Na původní obálce nápis RAB 37 a značka AGFA, na negativu tuší rovněž číslo 37. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Borotín |
|
|
6BT | 20.30 27 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Borotín (okres Blansko). Celkový pohled na dělnický ubytovací tábor Nördlingen severně od obce Borotín určený pro dělníky firmy Hermann Milke z Berlína-Wansee.. Nalevo dvě ubikace pro dělníky, za nimi umývárna a další ubikace vpravo. Tábor byl po zastavení stavby dálnice v roce 1942 zlikvidován. Na původní obálce nápis RAB 42, na negativu tuší číslo 742 a značka AGFA. | 22.8.1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Borotín |
|
|
6BT | 20.30 127 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vizualizace zachycující dálnici po dokončení. Kreslená perspektiva zachycuje dálnici v klesání do údolí řeky Svitavy nedaleko Boskovic a její pokračování ve směru na Brno. Na negativu rkp. : Idealansicht der RAB Breslau - Wien bei Km 472 gegen Süden 2/V 41 E. Schaffran - Wien. Tato kresba profesora Emmericha Schaffrana byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Na původní obálce nápis RAB 80. | 2.5.1941 | 1941 | 1941 | film | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice |
|
|
6BT | 20.30 2 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič ze severozápadu na jihovýchod, stavba dálnice v pozadí. Tento úsek stavěla firma Carl Rose z Berlína. Na původní obálce nápis RAB 38, na negativu čílo 32. Negativ mírně poškozen - bílá místa v emulzi u horního okraje a u obou boků (stopy po uchycení negativu?). | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 3 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič z jihovýchodu na severozápad. Vpravo obec Bačov a kanceláře vedení firmy Carl Rose z Berlína, která tento úsek dálnice stavěla. Na původní obálce nápis RAB 32, na negativu číslo 32. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
6BT | 20.30 4 | negativ | Doprava - dálnice - RAB | Německá protektorátní dálnice - RAB | Reichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Celkový pohled na stavbu dálnice z jihovýchodu na severozápad, vlevo zemní práce, vpravo stavba mostu přes potok Semič (event. Č. mostu Bw 1023a) a rozsáhlé stavební zázemí. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB Autobahn 25, na negativu číslo 25 a AGFA. | 1940 | 1940 | 1940 | sklo | C | L | N | S | Česká republika | Boskovice - Bačov |
|
|
Označení/odznačení všech záznamů na stránce |