Technické muzeum v Brně - historické snímky

Tabulka: Sbirky     Záznamy 21 - 40 z 1488     
Řazení: Lokalita vzestupně



Zobrazení všech záznamů
 SprávceInventární čísloPředmětTémaNázevPopisDatum vznikuRok odRok doMateriálBarvaPovrchAdjustaceOrientaceÚzemíLokalita
 
6BT20.30 1295negativPrůmysl zpracovatelskýZásobníkyVenkovní otevřené betonové zásobníky se zavážecí drahou, celkový pohled.
V pravém dolním rohu zřejmě datum 7. 11., ale bez letopočtu.
1939-194519391945skloCLBSneznámá  20.30-1295.jpg
6BT20.30 1296negativPrůmysl zpracovatelskýZásobníkyVertikální silo ukotvené v rámové konstrukci, pohled na celou sestavu včetně vozu, do kterého je ze sila vypouštěn sypký materiál.
Přefocená stránka z publikace, pod vyobrazením nápis: Abb. 7
1939-194519391945filmCLBVneznámá  20.30-1296.jpg
6BT20.30 1297negativPrůmysl zpracovatelskýDrtičRotační drtič (?). Celkový pohled na sestavu drtiče poháněného pomocí plochých řemenic a plochého řemene. Drtič umístěn na pojezdu na vnitrofiremních kolejích.1939-194519391945skloCLBSneznámá  20.30-1297.jpg
6BT20.30 1302negativPrůmysl strojírenskýPumpaVysokotlaké, pravděpodobně plungerové, dvouválcové čerpadlo. Celková sestava, válce vedle sebe, pohon klasickým nezkráceným klikovým mechanismem hnaným pomocí ozubeného převodu s šípovými zuby. Používáno hlavně v těžkém průmyslu - rafinerie, chemická výroba.
Přefocený pozitiv.
1939-194519391945skloCLBSneznámá  20.30-1302.jpg
6BT20.30 1306negativPrůmysl strojírenskýDmychadloVýkres dmychadla, systém Martinka. Řez strojem, skládané oběžné kolo, kluzná ložiska pravděpodobně dělená, svařovaná skříň, břitové olejové ucpávky.
Na výkresu nápis:
Martinka-Versuchsgebläse
4,5 v 268
1:1
Na původní obálce datum 11. 1. 1945 a číslo 13482
1939-194519391945skloCLBSČeská republika  20.30-1306.jpg
6BT20.30 1307negativPrůmysl strojírenskýDmychadloDmychadlo systém Martinka (?), klíčová část dmychadla - rozebraný rotor a stator s viditelnými rotorovými a statorovými kanály - frézovanými lopatkami.
Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13487
1939-194519391945skloCLBSČeská republika  20.30-1307.jpg
6BT20.30 1308negativPrůmysl strojírenskýDmychadloDmychadlo systém Martinka (?), pohled na sestavený rotor se skládaným oběžným kolem a naklínovanou robustní čtyřčepovou spojkou.
Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13483
1939-194519391945skloCLBVČeská republika  20.30-1308.jpg
6BT20.30 1309negativPrůmysl strojírenskýDmychadloDmychadlo systém Martinka (?), pohled na stator s frézovanými statorovými kanály.
Na původní obálce číslo 13488
1939-194519391945skloCLBSČeská republika  20.30-1309.jpg
6BT20.30 1310negativPrůmysl strojírenskýDmychadloRotor dmychadla včetně spojky a oběžného kola.
Na původní obálce číslo 13486
1939-194519391945skloCLBVČeská republika  20.30-1310.jpg
6BT20.30 1311negativPrůmysl strojírenskýDmychadloDmychadlo systém Martinka (?), pohled na rozebrané oběžné kolo, vpravo oběžné kolo s frézovanými profily, vlevo krycí disk oběžného kola, obě součástky opřené o stěnu. Vlevo dole v ploše snímku číslo 13483
Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13485
1939-194519391945skloCLBSČeská republika  20.30-1311.jpg
6BT20.30 1312negativPrůmysl strojírenskýDmychadloDmychadlo systém Martinka (?), rozebrané oběžné kolo - vpravo oběžné kolo s frézovanými profily, vlevo krycí disk oběžného kola, obě položené na ploše. Vlevo dole v ploše snímku číslo 13484.
Na původní obálce datum 11.1.1945 a číslo 13484
1939-194519391945skloCLBSČeská republika  20.30-1312.jpg
6BT20.30 1313negativPrůmysl strojírenskýGenerátorGenerátor nebo elektrický motor. Celková sestava generátoru (motoru) s vyniklými póly a robustním komutátorem s těžkou hnací řemenicí. Soustava se třemi kluznými ložisky.1939-194519391945skloCLBSneznámá  20.30-1313.jpg
6BT20.30 119negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABNávrh rekreačního střediska pro dělníky a další zaměstnance pracující na stavbách německých dálnic.Toto středisko se mělo nacházet u dnešní dálnice A1 ze Salzburgu do Vídně v městské části Ansfelden-Haid, podle dnešního kilometrického staničení dálnice od Vídně mezi kilometry 173 a 174 vpravo od dálnice. Negativ původně pravděpodobně patřil stavebnímu ředitelství dálnice Vratislav - Brno - Vídeň sídlícímu v Moravské Třebové na Adolf Hitler Platz 1 (dnes náměstí T.G. Masaryka 1).1940-194219401942skloCLNSRakouskoAnsfelden-Haid 20.30-0119.jpg
6BT20.30 25negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Borotín (okres Blansko). Pohled na dokončené těleso dálnice, na podkladní pískové vrstvy měla být položena dvouvrstvá cementobetonová vozovka kotvená ocelovými prvky. Těleso dálnice bylo vedeno v mírném zářezu, svahy zářezu byly osety trávou. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Hermann Milke z Berlína-Wansee. Na původní obálce nápis RAB 38, na negativu tuší rovněž číslo 38.194019401940skloCLNSČeská republikaBorotín 20.30-0025.jpg
6BT20.30 26negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Borotín (okres Blansko). Pohled na dokončené těleso dálnice ve směru od Borotína na sever. Na podkladní pískové vrstvy měla být položena dvouvrstvá cementobetonová vozovka kotvená ocelovými prvky. V pozadí stavební dvůr firmy Hermann Milke nedaleko Velkých Opatovic. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Hermann Milke z Berlína-Wansee. Na původní obálce nápis RAB 37 a značka AGFA, na negativu tuší rovněž číslo 37.194019401940skloCLNSČeská republikaBorotín 20.30-0026.jpg
6BT20.30 27negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Borotín (okres Blansko). Celkový pohled na dělnický ubytovací tábor Nördlingen severně od obce Borotín určený pro dělníky firmy Hermann Milke z Berlína-Wansee.. Nalevo dvě ubikace pro dělníky, za nimi umývárna a další ubikace vpravo. Tábor byl po zastavení stavby dálnice v roce 1942 zlikvidován. Na původní obálce nápis RAB 42, na negativu tuší číslo 742 a značka AGFA.22.8.194019401940skloCLNSČeská republikaBorotín 20.30-0027.jpg
6BT20.30 127negativDoprava - dálnice - RABNěmecká dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Vizualizace zachycující dálnici po dokončení. Kreslená perspektiva zachycuje dálnici v klesání do údolí řeky Svitavy nedaleko Boskovic a její pokračování ve směru na Brno. Na negativu rkp. : Idealansicht der RAB Breslau - Wien bei Km 472 gegen Süden 2/V 41 E. Schaffran - Wien. Tato kresba profesora Emmericha Schaffrana byla použita v knize: Trassierungsgrundlagen der Reichsautobahnen. Berlin : Volk und Reich, 1943. Na původní obálce nápis RAB 80.2.5.194119411941filmCLNSČeská republikaBoskovice 20.30-0127.jpg
6BT20.30 2negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič ze severozápadu na jihovýchod, stavba dálnice v pozadí. Tento úsek stavěla firma Carl Rose z Berlína. Na původní obálce nápis RAB 38, na negativu čílo 32. Negativ mírně poškozen - bílá místa v emulzi u horního okraje a u obou boků (stopy po uchycení negativu?).194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0002.jpg
6BT20.30 3negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Pohled na údolí potoka Semič z jihovýchodu na severozápad. Vpravo obec Bačov a kanceláře vedení firmy Carl Rose z Berlína, která tento úsek dálnice stavěla. Na původní obálce nápis RAB 32, na negativu číslo 32.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0003.jpg
6BT20.30 4negativDoprava - dálnice - RABNěmecká protektorátní dálnice - RABReichsautobahnen - německá protektorátní dálnice, která měla přes území Protektorátu Čechy a Morava spojit polskou Vratislav s Brnem a Vídní. Stavěna v letech 1939-1942, nedokončena. Stavební díl 32 - Bačov (dnes část Boskovic). Celkový pohled na stavbu dálnice z jihovýchodu na severozápad, vlevo zemní práce, vpravo stavba mostu přes potok Semič (event. Č. mostu Bw 1023a) a rozsáhlé stavební zázemí. Stavební práce na tomto úseku prováděla firma Carl Rose z Berlína. Na původním obalu nápis RAB Autobahn 25, na negativu číslo 25 a AGFA.194019401940skloCLNSČeská republikaBoskovice - Bačov 20.30-0004.jpg
Označení/odznačení všech záznamů na stránce

Tabulka: Sbirky     Záznamy 21 - 40 z 1488     


O aplikaci