Sdílení obsahu na internetu – Facebook poráží e-mail

Na základě údajů získaných společností AddToAny se AdamOstrow zamýšlí nad využíváním různých informačních kanálů pro šíření digitálního obsahu.

V současnosti je pouhá desetina dat sdílena prostřednictvím e-mailu. Mnohem častějšími prostředníky spojujícími data s jejich uživateli (nebo „konzumenty“) jsou populární sociální sítě, kterým dominuje Facebook (24 %) následovaný v Česku téměř neznámým Twitterem (10 %) a dalšími minoritními sítěmi zastoupenými v řádu jednotek nebo desetin procent. Facebook se tak i přes kontroverze spojené s odhalováním soukromí uživatelů stává stále významnějším komunikačním kanálem.

Že tento trend začínají sledovat i muzea, dokumentuje více než 500 výsledků které Facebook poskytne při vyhledávání slova „museum“. Z našich institucí zde najdeme Muzeum romské kultury, Mendelovo muzeum, Technické muzeum v Brně, Regionální muzeum Mělník, 1. České muzeum trezorů, Národní zemědělské muzeum, Muzeum kočárů Čechy pod Kosířem, Slovácké muzeum v Uherském Hradišti, České muzeum výtvarných umění a Muzeum Kutná Hora (zřejmě omylem vytvořeno jako osobní stránka) . Pro několik dalších našich muzeí už na Facebooku vznikly alespoň „fanouškovské skupiny“.